۱۹ آذر ۱۳۹۳، ۱۶:۵۹

سخندان:

قرار‌گاه جهادی امام رضا (ع) گروه‌های جهادی شش استان را ساماندهی می‌کند

قرار‌گاه جهادی امام رضا (ع) گروه‌های جهادی شش استان را ساماندهی می‌کند

مشهد- معاون منابع انسانی قرارگاه جهادی امام رضا (ع) گفت: اکنون قرار‌گاه جهادی امام رضا (ع) در فاز شناسایی افراد، عرصه‌ها و ظرفیت‌های شش استان شرقی کشور قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، صابر سخندان دقایقی قبل در نشست خبری شکوه هجرت که در مجموعه دشت بهشت برگزار شد اظهار کرد: قرارگاه جهادی امام رضا قرارگاه شرق کشور است که در ۶ استان شرقی کشور حضور دارد که در این ۶ استان برنامه‌های جهادی هر استان را مدیریت می‌کند.

معاون منابع انسانی قرارگاه جهادی امام رضا (ع) افزود: قرارگاه جهادی امام رضا قرارگاهی است از جنس خود مردم که کلیه امور هماهنگی اردوهای جهادی را انجام می‌دهد که در همین راستا این قرارگاه مرداد ماه سال جاری کار خود را به صورت غیر رسمی آغاز کرده که تاکنون تاکنون نتایج قابل قبولی داشته است.

وی بیان کرد: اکنون در کل کشور حدود ۱۷۰۰ گروه جهادی وجود دارد که اگر نگاه اجمالی به این آمار داشته باشیم در میابیم که نزدیک به ۱۰۰ هزار فرد جهادگر وجود دارد که این خود یک انقلاب در جهاد سازندگی و اردوهای جهادی است اما علت اینکه گروه‌های جهادی کمتر به چشم می‌آیند می‌توان علت را تواضع این افراد و خدمت رسانی بی‌منت دانست.

معاون منابع انسانی قرارگاه جهادی امام رضا (ع) تصریح کرد: باید مهم‌ترین علت تشکیل قرارگاه جهادی امام رضا (ع) را تبدیل حرکت‌های غیر منظم به منظم دانست چرا که اگر این اتفاق رخ دهد سبب این می‌شود که تمامی افراد ساماندهی شوند و بتوان از این طریق انقلابی عظیم در عرصه اردوهای جهادی کشور ایجاد کرد.

سخندان گفت: شبکه سازی اردوهای جهادی یکی دیگر ازکارهایی است که باید توسط خود جهادگران صورت گیرد چرا که مهم‌ترین عامل در زمینه اردوهای جهادی این است که گرو ه‌های جهادی کشور با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و بتوانند تجربیات خود را به یکدیگر انتقال دهند.

وی تصریح کرد: متاسفانه امروزه در اردوهای جهادی افراد با حداقل امکانات و آموزش و تجربه در اردو‌ها شرکت می‌کنند اما نمی‌توانند از پتانسیل‌های خود به درستی استفاده کنند چرا که تجربیات و آموزش‌ها به درستی به این افراد انتقال نیافته است و باید در اردوهای جهادی استاندارد سازی جدی با عزمی همگانی صورت گیرد.

معاون منابع انسانی قرارگاه جهادی امام رضا (ع) به ماموریت‌های این قرارگاه اشاره کرد و گفت: اکنون قرار‌گاه جهادی امام رضا (ع) در فاز شناسایی افراد، عرصه‌ها و ظرفیت‌های استان‌های شرقی قرار دارد و به دنبال این هستیم که بتوانیم با ساماندهی درست از ظرفیت‌های استان‌ها استفاده کنیم.

سخندان تصریح کرد: امروزه ۸۰ درصد بدنه اردوهای جهادی را دانشجویان قرار می‌دهند که در همین راستا اکنون سند بالا دستی ۵ ساله و سند چشم انداز ۲۰ ساله تدوین شده است.

کد خبر 2441405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha